Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama Dan Lafaz-Lafaz Niat Puasa :3




Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama. Bersempena Bulan Ramadhan ini, aku ingin berkongsi dengan semua dengan membuat entri Segmen Maklumat mengenai kelebihan dari Hari Pertama menunaikan Solat Tarawih. Diharap ia dapat dimanafaatkan oleh semua tentang kelebihan menunaikan Solat Tarawih dari hari pertama sehinggalah hari terakhir Solat Tarawih. 


Ia sebagai satu peringatan buat aku sendiri dan semua betapa besarnya hikmah menunaikan Solat Tarawih. Semoga Solat Tarawih kita semua diterima olehNYA. Disini juga aku ingin berkongsi Lafaz niat puasa didalam bahasa rumi. Semoga ia dapat memberikan manafaat buat semua. Lafaz-lafaz Niat Puasa antaranya :

1. Lafaz niat Puasa Ramadhan Secara Ringkas.
Nawaitu sauma ghadin'an Ramadana Lillahi Taala
(Sahaja Aku Berpuasa Esok Hari Daripada Bulan Ramadhan Kerana Allah Taala)

2. Lafaz niat Puasa RamadhanYang Sempurna.
Nawaitu sauma ghadin'an ada-i fardhi syahri Ramadana hadzihis-sanati Lillahi Taala
(Sahaja Aku Berpuasa Esok Hari Kerana Menunaikan Fardu Ramadan Tahun ini kerana Allah Taala)

3. Lafaz niat Puasa Ramadhan Sepenuhnya dengan niat sekali.
Nawaitu sauma Syahri Ramadana Kullihi Lillahi Taala
(Sahaja Aku Berpuasa Bulan Ramadhan Sekaliannya Kerana Allah Taala)

sumber : Teratakarmo

No comments:


Syukran Kerana Sudi Membaca :)