Fikir Dan Muhasabah Diri ^_^




hai hai. nysa sekarang sedang cari cara untuk fikir dan muhasabah diri and nysa share kat sini nya.


Kasih sayang yang tidak dapat dibandingkan adalah kasih sayang dari ALLAH.. mari kita buka sikit mata kita..
::> ada jugak diantara kita yang tidak solat, melakukan maksiat dan lain2.. tapi ALLAH masih berikan kita nikmat, rezeki.. tengok la besar sungguh kasih sayang ALLAH pada kita walaupun kita lupa padaNYA..
::> walaupun ALLAH menarik seketika nikmat kesihatan waktu kita sakit tapi ALLAH masih berikan kita nikmat lain… sungguh besar kasih sayang ALLAH pada kita..
::> disaat kita kesusahan kita masih dapat nikmat dari ALLAH walaupun rezeki kita hanya sekeping roti.. tengok lagi besar sungguh kasih sayang ALLAH pada kita..
::> susah senang nya kita ALLAH tidak pernah melupakan kita walau sesaat.. sungguh besar kasih ALLAH pada kita..
::> tetapi bila ALLAH menarik seketika nikmat2 yang diberikan untuk kita, mengapa kita nak menyalahkan  ALLAH ?? sedangkan di waktu kita senang sesaat pun kita lupa padaNYA ?? ” kenapa kau uji aku begini dan begitu ” macam2 la kita cakap.. tapi sedarkah kita ALLAH tidak pernah melupakan kita walau sesaat..
::> sejauh mana lupanya kita pada ALLAH, ALLAH tetap kasih pada kita..
::> bersyukur la dalam apa keaadan kepada ALLAH walaupun rezeki kamu hanya sekeping roti..
::> kerana kasih sayang ALLAH pada kita sangat2 la besar dan tiada tandingan..
::> kita semua sama dimata ALLAH, walaupun miskin dan kaya yang membezakan kita adalah  amal soleh kita..
::> janganlah kita sia2kan kasih sayang ALLAH..
::> marilah kita sama2 menjadi hamba yang bersyukur dengan apa yang ditetapkan olehNYA..
::> balaslah kasih sayang ALLAH dengan menjadi orang yang soleh dan solehah..
::>ALLAH memberikan kita berjuta2 nikmat sampai tak terkira tapi perlukah kita hidup berjuta2 tahun untuk membalas segala-galanya ??
::> marilah kita fikir apa yang patut kita buat.. dunia dah akhir zaman tiada masa lagi untuk kita berseronok dengan mainan dunia..
::> renung-renungkanlah… ♥ ♥ ♥
( maaf jika ada yang kurang jelas dan faham.. share la kita sesama ISLAM.. dan mari kita buktikan sungguh besar kasih sayang ALLAH pada umat-umatNYA )
sumber : Siti

No comments:


Syukran Kerana Sudi Membaca :)